Zastępca Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej ogłasza nabór na stanowisko : asystenta rodziny.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze 1 etatu.
Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
- posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeks rodzinny i opiekuńczy, KPA.
- Wysoko kultura osobista.
- Umiejętność podejmowania decyzji.
- Umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres.
- Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność.
- Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami.
- Prawo jazdy kat. B.
- Nieposzlakowana opinia.
- Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku m.in:
- Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
- Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
- Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
- Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
- Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
- Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
- Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
- Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
- Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
- Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
- Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” .
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny.
- Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
- Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
- Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
- Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
- Kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ukończone kursy i szkolenia.
- Kopię dokumentów potwierdzających zatrudnienie, ewentualnie referencje z zakładów pracy.
Miejsce i termin składania ofert:
- Termin składania dokumentów: do dnia 31.08.2023 r. do godziny 15:15.
- Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z opisem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny” w Gminnym Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, 34-642 Dobra 38, w godzinach pracy Ośrodka, tj. poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek – piątek: 7:15 – 15:15, lub przesłać pocztą z dopiskiem „Nabór na stanowisko asystenta rodziny” w terminie do dnia 31.08.2023 r. do godziny 15:15.
- Za datę złożenia oferty uważa się datę jej wpływu do GOPS.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej i jej wyniku, osoby ubiegające się o zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny zostaną poinformowane telefonicznie – Zastępca Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 18 3330060 od poniedziałku do piątku w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek – piątek: 7:15 – 15:15.
Z up. Wójta Gminy
Zastępca Kierownika
Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
mgr Maria Węglarz
GODZINY OTWARCIA
Poniedziałek | 8:00 – 16:00 |
Wtorek – Piątek | 7:15 – 15:15 |
Sobota – Niedziela | Nieczynne |