Tytuł wiadomości (można skopiować z tytułu u góry, bądź usunąć ten blok (ikonka kosza na śmieci)
Dobra, dnia 7.12.2022 r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
34 – 642 Dobra 38
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gminny Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług w 2023 roku, których przedmiotem będzie realizacja usług schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest Gmina Dobra.
I. ZAMAWIAJĄCY
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej
34-642 Dobra 38
tel. 018 333 00 60
e-mail: opsdobra@pro.onet.pl
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiot zamówienia: schroniska dla osób bezdomnych art.48 lit. „a” ust. 2 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: zawiera formularz cenowy (załącznik Nr 1).
- Termin realizacji zamówienia: styczeń 2023 r. – grudzień 2023 r.
- Kryterium wyboru: najniższa cena za wykonanie usługi.
- Inne istotne warunki zamówienia:
a) Zadanie winno być zrealizowane na rzecz osób bezdomnych z terenu Gminy Dobra w okresie wskazanym w Zapytaniu z zastrzeżeniem, że szczegółowy termin realizacji zadania określony zostanie w umowie.
b) Schronisko dla osób bezdomnych zapewnia osobom bezdomnym, które podpisały kontrakt socjalny, całodobowe, tymczasowe schronienie oraz usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
c) Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami w zakresie opisanym w ofercie i standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896).
d) Schronisko dla bezdomnych prowadzone przez Wykonawcę powinno funkcjonować i realizować zadania zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
e) Schronisko musi funkcjonować przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu i zapewniać możliwość całodobowego przebywania.
f) Udzieleniem schronienia w formie schroniska będą objęte osoby z terenu Gminy Dobra legitymujące się decyzja administracyjną po zawarciu kontraktu socjalnego.
g) Osoby bezdomne z terenu Gminy Dobra będą zobowiązane do ponoszenia odpłatności za pobyt w placówce zgodnie z uchwałą Rady Gminy Dobra.
h) Kwota odpłatności oraz rachunek bankowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, na który osoby przebywające w schronisku zobowiązane będą dokonywać określonej wpłaty, wynikać będą z decyzji administracyjnej.
i) Zastrzega się prawo kontroli prawidłowości wykonania usługi.
j) Wykonawca zapewnia, że posiada niezbędne warunki do realizacji zadania, w tym:
– kadrę o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami, przeszkolonych wolontariuszy,
– bazę lokalową (własną lub potwierdzoną umową np. najmu/użyczenia) umożliwiającą realizację zadania, spełniającą odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarne,
– doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze.
k) Sposób rozliczenia usług schronienia dla bezdomnych z Gminy Dobra:
– Wykonawca do 10-go dnia każdego następnego miesiąca winien dostarczyć do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobra rozliczenia za faktycznie wykonane usługi schronienia za poprzedni miesiąc;
– na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za dochowanie obowiązków w zakresie przetwarzania danych osobowych wynikających Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz za przygotowanie dokumentów tj. ewidencji mieszkańców placówki, list obecności klientów;
– w przypadku braku osób potrzebujących pomocy w postaci schronienia zastrzega się prawo niewykorzystania miejsca noclegowego w schronisku. Zapłata nastąpi za faktyczną liczbę osób bezdomnych korzystających ze schroniska. - Warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem zapytania ofertowego, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) są podmiotem wpisanym do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
3) posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania usług oraz zatrudniona kadra posiada kwalifikacje określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
4) pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia,
5) spełniają standardy podstawowych usług i minimalny standard obiektów określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 896) w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni. Zamawiający uzna wyżej wymienione warunki za spełnione, jeśli wykonawca oświadczy, iż spełnia w/w warunki – w oświadczeniu zawartym w treści oferty (zał. nr 3).
- Sposób przygotowania oferty:
- Ofertę sporządzić należy na druku zgodnie z Załącznikiem Nr 1, Nr 2 i Nr 3.
- Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną.
- W przypadku składania oferty w siedzibie zamawiającego lub pocztą – na kopercie należy umieścić napis „Zapytanie ofertowe – schronienie dla osób bezdomnych ”.
- Miejsce i termin złożenia oferty:
- Ofertę złożyć można osobiście u Zamawiającego tj. Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej lub pocztą tradycyjną do dnia 22.12.2022 r., do godziny 15:15.
- Informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (18) 333-00-60.
Z upoważnienia WÓJTA GMINY
Zastępca Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
mgr Maria Węglarz
Załączniki do pobrania
GODZINY OTWARCIA
Poniedziałek | 8:00 – 16:00 |
Wtorek – Piątek | 7:15 – 15:15 |
Sobota – Niedziela | Nieczynne |